KIN-BALL
Aquestes fotografíes que podeu observar són imatges del deport alternatiu seleccionat per a realitzar la meua Unitat Didàctica. La veritat és que no he jugat mai, però em sembla un esport divertidíssim que de segur que crida l'atenció als nostres alumnes!
L'elecció del Kin-Ball és deguda principalment al que acabe de dir, visualment sembla un joc molt interessant, amb una dinàmica molt activa i a més a més molt innovadora, ja que abans mai haviem practicat aquest esport ni tan sols hem sentit parlar d'ell, per això volem que la gent siga coneixedora d'aquest esport alternatiu, ja que pot ser molt afavoridor per a les sessions d'Educació Física i ajudar a desenvolupar diferents habilitats en els nostres alumnes. No obstant això, pot causar un rebuig a primer cop d'ull, ja que es juga amb una pilota molt gran que possiblement per als més menuts siga difícil de manipular, però podem introduïr algunes adaptacions en aquests casos.
En primer lloc m'agradaria parlar un poc de l'orígen del Kin-Ball. Aquest esport, originari de Canadà, va ser inventat per Mario Demers, llicenciat en Educació Física l'any 1986, amb l'objectiu de promoure la salut, la cooperació, el treball en equip i l'esportivitat. Està dissenyat per a donar a tots l'oportunitat de jugar i el seu sistema de puntuació assegura que tots els equips aconseguixquen puntuar.
El Kin-ball és un esport federat reconegut en Canadà, Japó, Estats Units i Bèlgica, amb un total de 3,2 milions de jugadors. En juny de 2001 es va celebrar en Québec el primer Torneig Internacional i en decembre de 2003 el primer europeu.
Aquest esport va ser presentat en Espanya per Mario Demers l'any 2000 convidat per la F.I.E.P Espanyola. I finalment en novembre de 2003 es va constituïr l'Associació Espanyola de Kin-ball, amb l'objectiu de promoure en Espanya aquest esport.
COM ES JUGA AL KIN-BALL?
Les característiques principals necessàries són:
- 3 equips simultàniament jugant en el terreny de joc
- Una pilota de 1,22 m de diàmetre i menys d'un kilogram de pes
- Tots els jugadors de l'equip són necessaris en cada jugada
- Una sala coberta, encara que podem adaptar-lo a un altre espai
- Un so que indique l'inici i el final del partit
- El marcador
La duració dels partits de Kin-ball és de 7 minuts. L'equip que aconseguixca guanyar 3 periodes, guanyarà el partit. Els jugadors de cada equip han de ser mixtes (d'aquesta manera fomentem la igualtat de gènere) i cadascún porta un jupetí de color negre, gris i rosa.
Com hem dit abans el sistema de puntuació assegura que tots els equips puntuen, ja que si un realitza falta, els altres dos puntuen. A més a més, si l'últim equip està més de 2 punts per davall del segon, no se li pot atacar. D'aquesta manera implica a tots els equips a estar actius fins l'últim minut del partit.
Si comencem a jugar el partit, quan escoltem el crit "Omnikin" seguit del color d'un dels altres equips, l'equip atacant realitza la treta amb l'objectiu de que la pilota toque el sòl dins de la pista, mentre que l'equip defensor ha d'impedir-ho. A més a més, és necessari que tots els integrants de l'equip estiguen tocant la pilota, el que denominarem "el trípode" (els membres de l'equip ajupits subjectant la pilota). La recepció pot realitzar-se amb tot el cos i, si finalment la pilota arriba a tocar el sòl, no tan sols s'emporta punt l'equip atacant, sinó també el que no ha participat en la jugada. Si els receptors aconseguixen que no toque el sòl, es convertirà en equip atacant i realitzarà la pròxima treta.
REGLES DEL JOC:
Pasos: els jugadors que han defés la jugada es poden desplaçar pel camí mentres hajen tocat la pilota una o dos vegades, en el moment que un tercer jugador toque la pilota ja no podran moure's. El quart jugador haurà de realitzar el llançament. Es pot menejar un peu, però si algun dels jugadors mou els dos peus serà "passos".
Repetició de la jugada: Si té lloc una jugada dubtosa, el àrbitre podrà realitzar una repetició de la jugada.
Pilota perduda: si l'equip que defensa la jugada no ha aconseguit controlar la pilota abans que aquesta toque el sòl es produirà aquesta falta.
Fora: si l'equip que tinga la pilota la llança fora, tindrà lloc aquesta falta.
Falta de contacte: al realitzar el llançament d'atac els 4 jugadors de l'equip atacant han d'estar en contacte amb la pilota. Si quan es llança la pilota algun dels jugadors no està en contacte amb ella, es produirà aquesta falta.
Falta de cridada: com bé hem anomenat abans de realitzar l'atac hi ha que realitzar una cridada (Omnikin) per a que l'equip defensor sapia que va dirigida a ells. Si aquest crit no es realitza correctament i amb anticipació serà falta.
Esta entrada sobre el deporte alternativo me ha parecido muy interesante ya que es un juego que no había escuchado nunca y como dice María, podría ser muy divertido para los niños y niñas practicarlo en clase y salir de los juegos tradicionales.
ResponderEliminarEsta es la primera entrada que leo del blog y me ha gustado mucho ya que la cantidad de información que nos da es la suficiente para jugar.
Sin embargo, por lo que he podido observar, está realizado en valenciano y el de otros compañeros en castellano, por lo que entiendo que había libertad para escoger, algo que en nuestro caso (de tardes) teníamos que hacerlo en valenciano todos.
Le pongo un 9
Esta entrada sobre el deporte alternativo que ha escogido me muy interesante, la verdad que nunca había escuchado hablar de este deporte hasta que lo he leído y visto como se juega.
ResponderEliminarLa cantidad que nos enseña es la suficiente como para poder empezar a jugar, además la redacción es clara, fluida y está todo muy bien ligado y organizado con lo cual con solo una leída podríamos ser capaces de entender el juego y jugar.
Le pongo un 9,5.
Esta entrada sobre el deporte alternativo que ha escogido me muy interesante, la verdad que nunca había escuchado hablar de este deporte hasta que lo he leído y visto como se juega.
ResponderEliminarLa cantidad que nos enseña es la suficiente como para poder empezar a jugar, además la redacción es clara, fluida y está todo muy bien ligado y organizado con lo cual con solo una leída podríamos ser capaces de entender el juego y jugar.
Le pongo un 9,5.
Començaré per la gran elecció d'esport alternatiu ja que pel desconeixement de la mateixa pot ser que els alumnes i les alumnes no posen interès en les activitats programades, això amb l'esport escollit no passa ja que és un esport molt divertit, vistós i dinàmic que és molt probables que motive els i les alumnes.
ResponderEliminarSeguint amb l'explicació i activitats són molt interessants per a la posada en pràctica de l'esport i les normes a seguir en el mateix, tot això afegit al material audiovisual de l'entrada és molt significatiu.
Per tant, la nota de l'entrada és un 10.
Bona vesprada María, no coneixia aquest esport alternatiu i pel que exposes al post és molt dinàmic i participatiu, pot ser que la primera sessió coste fer que tot l'alumnat entenga i realitze correctament el joc però una volta tot està aprés, així com ens mostra el segon vídeo, es un esport que funciona molt bé en les classes d'Educació Física.
ResponderEliminarNota: 10