Ara que ja hem acabat aquesta assignatura ens preguntarem: Hem superat les nostres expectatives? Hem aprés nous aspectes que podrem utilitzar com a futurs docents? Estem satisfets de la nostra actitud i feina?... i així moltes preguntes més que ara és l'hora de resoldre.
Des de l'inici d'aquesta assignatura ja sabia que ens aportaria vivències atractives i per descomptat, divertides. Vam començar en la pilota valenciana, un joc que sempre que he practicat a l'escola m'ha agradat i m'he sentit molt agust, ja que és propi de la nostra comunitat i pense que, qui millor que nosaltres, els docents d'educació física, per mantindre viu aquest esport. Sense oblidar-nos que de la mateixa manera que altres jocs i esports aquest també ens ajuda a desenvolupar totes les habilitats motrius, i també habilitats socio-afectives, perquè a través de la pilota valenciana treballem en equip cooperativament. A més a més, recordar que vam realitzar activitats diferents que ens han aportat nous experiències, com per exemple la sessió al trinquet de la UPV. A partir d'aquest dia, podem dir que som quasi experts de la pilota valenciana! 😁
Si continuem amb l'apartat de jocs i activitats esportives, aquesta part em sembla que ens ha despertat més curiositat que altra cosa, curiositat per conèixer jocs nous per a nosaltres, en aquest cas jocs alternatius i jocs modificats. Alguna vegada en la nostra trajectòria educativa haviem practicat alguns jocs realitzats al gimnàs, encara que no de la mateixa manera, però personalment mai m'havien explicat quin tipus de joc era, dins de quin subgrup estava (pista dividida, invasió...)... i per tant, no haviem pogut reflexionar sobre aquests jocs. I en aquesta assignatura hem pogut aprendre l'origen i el desenvolupament de les activitats esportives, que ens servirà d'ajuda a l'hora de plantejar noves activitats amb els nostres alumnes.
I un altre aspecte que ens ha incitat a investigar nous esports és el treball d'un esport alternatiu en la Unitat Didáctica, en el meu cas el kinball. Mai haviem realitzat un treball d'un esport que no coneixiem, però aquest ens ha semblat molt divertit i ens ha obert la ment respecte a la innovació, en conèixer nous esports i per descomptat, poder aplicar-los proximament a les nostres sessions d'educació física.
Per últim, estic d'acord amb la idea d'avaluar-nos entre els alumnes de diferents classes, ja que com no coneixem els autors dels blogs que avaluem realitzarem una avaluació objectiva i sincera. D'aquesta manera també comencem a familiaritzar-nos amb les avaluacions, que serà una ferramenta que tindrem que utilitzar en el nostre dia a dia proximament. I també és interessant fer una autoavaluació de nosaltres mateixos, per veure els nostres punts forts i febles, i millorar aquests últims.
Després d'aquesta reflexió positiva de l'assignatura sols podem afegir que degut a la situació de la Covid-19 que estem vivint ens ha faltat temps per a vivenciar més sessions, ja que han segut molt enrriquidores i ens han deixat en ganes de més.
Mai es tard per a seguir aprenent i seguir formant-nos per a ser els millors docents d'educació física del món!
Moltes gràcies Maria per les teues reflexions i avaluació constructiva de l'assignatura.
ResponderEliminar